|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia
Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |
USD zł |
EUR zł |
CHF zł |
Kategoria: Sport
Charytatywne akcje Czarnych
Rozmiar tekstu: A A A
Akcje dla najmłodszych
Pod koniec listopada słupscy zawodnicy przyłączyli się do obchodów Światowego Dnia Dziecka w McDonald's, którego celem jest wspieranie programu wczesnej diagnostyki onkologicznej w myśl hasła „Nie nowotworom u dzieci”. Omar Barlett, Miah Davis, Alex Dunn oraz Darell Tucker wystąpili tego dnia w roli sprzedawców, zachęcając klientów do kupna produktów, z których częściowy dochód przeznaczony był na wsparcie akcji. Była to jednocześnie okazja dla fanów koszykówki do zdobycia autografów ulubieńców. Każdego roku słupska restauracja wpłaca na konto fundacji Ronalda MacDonalda jedną z najwyższych kwot.
Mikołaj może być czarny
Słupscy koszykarze w roli świętych Mikołajów pojawili się 6 grudnia na oddziale chirurgii dziecięcej słupskiego szpitala, by obdarować najmłodszych przygotowanymi przez klub oraz koncern Energa prezentami. Dla przebywających tego dnia w szpitalu dzieci było to wyjątkowe wydarzenie. Większość pierwszy raz miała okazję zobaczyć z bliska tych, których dotąd oglądała jedynie w telewizji lub w gazetach. Szczególnie uradowani byli chłopcy w wieku gimnazjalnym (jeden z nich symulował nawet chorobę, by doczekać dnia odwiedzin koszykarzy). Otrzymali od zawodników piłki z autografami całej drużyny. Bardzo wzruszony odwiedzinami w szpitalu był Miah Davis, który zdeklarował chęć dalszego uczestnictwa w podobnych akcjach na rzecz dzieci.
Każdego roku, na początku grudnia, zbierane są podczas spotkań w Gryfii zabawki dla dzieci z domów dziecka. W ten sposób klub stara się zadbać o to, by nikomu nie zabrakło pod choinką świątecznych prezentów. Efekty akcji są okazałe. Kilka pełnych worków maskotek wędruje do rąk dzieci.
Koszykówka to nie tylko gra, ale i wiedza
Jednak pomocną dłoń Czarni wyciągają nie tylko w okresie świąt. Harmonogram działań charytatywnych spółki rozpisany jest na cały rok i doczekał się już stałych punktów, takich jak np. współorganizowanie ogólnopolskiej olimpiady dla dzieci i młodzieży „Sprawni razem”, w której pulę nagród stanowią m.in. piłki i inne akcesoria sportowe, ufundowane przez klub. Od kilku lat odbywa się w Słupsku „Turniej 6.25”, adresowany do najmłodszych kibiców basketu. W ramach turnieju w szkołach pojawiają się zawodnicy słupskiej drużyny, którzy osobiście wręczają nagrody zwycięzcom rozgrywek, natomiast finały poszczególnych edycji odbywają się w sposób bardzo widowiskowy w Gryfii. Mecze słupskich koszykarzy mogą oglądać dzieci z ośrodków szkolno-wychowawczych, które otrzymują darmowe bilety.
Akcje i zbiórki
Oprócz cyklicznych działań klub udziela wsparcia w sytuacjach doraźnych. Nikt, kto pojawia się w klubie z prośbą o pomoc, nie odchodzi rozczarowany. Przed rozpoczęciem tegorocznego sezonu rozgrywek koszykarskich, w dniu otwarcia turnieju o puchar Prezydenta Miasta Słupska, w specjalnym ambulansie z logiem McDonalda, kibice oddawali krew dla pacjentów po wypadkach. Akcja cieszyła się powodzeniem.
Mecze w Gryfii to również doskonała okazja do licytacji przedmiotów związanych ze słupską koszykówką, a pieniądze trafiają do tych najbardziej potrzebujących. W tym roku Czarni wsparli w ten sposób uczennicę z Liceum Ekonomicznego w Słupsku, której rodzice zbierali pieniądze na przeszczep szpiku kostnego. Za koszulkę z podpisami zawodników udało się uzyskać 1200 zł. Dodatkowo klub ufundował sportowe gadżety, które cieszyły się największą popularnością w czasie licytacji.
- Skoro klub Czarni jest instytucją publiczną, społeczną, o sporym potencjale oddziaływania na środowisko lokalne, należy to umiejętnie wykorzystać - mówi prezes Andrzej Twardowski. - Mamy możliwości, których brakuje innym, dlatego dokładamy wszelkich starań do tego, by marka Czarni służyła ludziom potrzebującym. To wypływa także z potrzeby serca. Koszykarze z jednej strony swoją pomoc traktują jako obowiązek, ale równie jako chęć i przejaw dobrej woli. Zwykle nie trzeba ich długo namawiać. Oczywiście, klub planuje dalsze działania w tym zakresie. Nasz stały grafik będzie obowiązywał w kolejnych sezonach. Mam nadzieję, że słupscy fani koszykówki nadal wykazywać duże zaangażowanie w organizowane przez nas akcje, bo do tej pory nie zawiedli nas.
Informacje na temat artykułu:
autor: | Jacek Żukowski |
Źródło: | POLSKA Dziennik Bałtycki |
data dodania: | 2007-01-12 |
wyświetleń: | 4111 |
O serwisie ::
Reklama ::
Polityka Prywatności ::
Kontakt
Copyright 2003-2024 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 9 Gości