|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia
Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |
USD zł |
EUR zł |
CHF zł |
Kategoria: Aktualności
Podpisano zezwolenie na budowę obwodnicy
Rozmiar tekstu: A A A
Wstępne prace ziemne przy obwodnicy już wykonano. |
W listopadzie 2007 roku wojewoda przekazał pozwolenie na budowę pierwszego - liczącego 4,9 km ? odcinka drogi. Drugi etap będzie liczył 11,4 km. Przetarg nieograniczony na roboty budowlane ogłoszono w marcu 2008 roku.
- Droga ekspresowa S6 jest częścią planowanej sieci dróg szybkiego ruchu, określonej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów w sprawie ustalenia sieci autostrad i dróg ekspresowych - wyjaśnia Maria Opinc-Bennich, rzecznik prasowy wojewody pomorskiego. - Licząca łącznie 16,3 km obwodnica miasta Słupska jest elementem większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa drogi ekspresowej Szczecin - Gdańsk.
Według założeń, obwodnica znacznie odciąży ulice śródmieścia Słupska i przyczyni się do ożywienia gospodarczego terenów leżących wzdłuż drogi, będą one bowiem atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów. Czy dzięki obwodnicy ruch między Gdańskiem, Słupskiem i Szczecinem zostanie usprawniony? Pokażą to najbliższe dwa lata, kiedy obiekt będzie budowany. Jednak już teraz wiele osób ma wątpliwości, czy zwykła dwupasmowa droga sprosta całkiem sporemu natężeniu ruchu, jaki jest codziennie generowany na tej trasie.
- Wystarczy zwykły kierowca traktora, który będzie zjeżdżał z pola i zatarasuje ruch, bo będzie musiał dojechać do swojego gospodarstwa - mówi kierowca ciężarówki Bogdan Szerwiel ze Słupska. - Dziwne są takie zmiany planów, tym bardziej, że słyszeliśmy wielokrotnie, że planowana trasa ma mieć cztery pasy. To niezbędne minimum, aby sprawnie dojechać do Trójmiasta.
O zmianie zadecydowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Zdaniem GDDKiA, nie ma potrzeby budowania czteropasmówki.
- Badanie natężenia ruchu wskazują, że jednojezdniowa trasa w zupełności wystarczy - twierdzi Franciszek Rogowicz, dyrektor gdańskiego oddziału GDDKiA.
Koszt wybudowania w pełni trasy S6 to około miliard złotych.
Informacje na temat artykułu:
autor: | Marcin Kamiński |
Źródło: | POLSKA Dziennik Bałtycki |
data dodania: | 2008-04-11 |
wyświetleń: | 3494 |
O serwisie ::
Reklama ::
Polityka Prywatności ::
Kontakt
Copyright 2003-2024 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 8 Gości