Kwiecień 2025 »
PnWtŚrCzPtSoNd
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930 
  Pb 95
  ON
  Lpg
 
  USD
  EUR
  CHF
 
Google
Baza firm
Wiadomości
Ogłoszenia
Nieruchomości
Motoryzacja
Menu Online
   
Kategoria: Aktualności
Bierzcie, co wasze i jedźcie
Rozmiar tekstu: A A A
Paweł Siewierski, rzecznik MZK: - Jak tylko autobusy będą sprawne, wyjadą na ulice Słupska. Mam nadzieję, że radni zmienią zdanie i zgodzą się na sfinansowanie ich z budżetu.
Słupska firma Scania straciła cierpliwość. Zażądała od Miejskiego Zakładu Komunikacji odebrania zamówionych w firmie autobusów na etanol, które czekają spokojnie od trzech miesięcy na parkingu firmy. Tymczasem między radnymi a MZK toczy się spór o to, kto ma zapłacić za pojazdy. Poprzednia Rada Miejska zgodziła się na ich sfinansowanie z budżetu miasta, a nowa rada zmieniła zdanie i płacić nie chce. Autobusy, które miały być nowością na skalę Pomorza - na razie są przyczyną samych kłopotów. Firma Scania wysłała, za pośrednictwem adwokata, w czwartek do MZK wezwanie przedsądowe, w którym żąda natychmiastowego odebrania autobusów. Przewoźnik miał to zrobić w piątek rano. Jeśli tego nie zrobi, Scania deklaruje, że odda autobusy na przechowanie na koszt i odpowiedzialność MZK. Firma wystawiła już też przewoźnikowi fakturę za pojazdy. Komisja z MZK pojechała w piątek na parking Scanii, dopatrzyła się jednak drobnych usterek w autobusach. W ciągu dwóch tygodni mają być naprawione. Skoro wszystkie strony dopełniły umowy, dlaczego MZK jest zastraszane sądem? - Nie wiem dlaczego pismo zostało do nas wysłane, a ze swojej strony komentować go nie będę – mówi Paweł Siewierski, rzecznik MZK. - Umowa jest umową. My z naszej strony wywiązaliśmy się, w umówionym terminie przyjechaliśmy odebrać autobusy, ale miały usterki techniczne, które w ciągu dwóch tygodni mają być usunięte. Ale jak to w biznesie, nie ma sentymentów.

Przypomnijmy: MZK zamówił w Scanii Polska pięć autobusów na etanol. Zakup pojazdów w poprzedniej kadencji zapisano w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Tymczasem nowa Rada Miasta na sesji odmówiła przyznania na ten cel pięciu milionów złotych. Rajcy uznali, że chcą się więcej dowiedzieć na temat korzyści, jakie miasto będzie miało z posiadania autobusów na etanol. Kilka tygodni temu odbyło się spotkanie radnych z przedstawicielami Scanii i MZK. - Nie przekonali nas, że to dobry interes - mówi Zbigniew Konwiński, przewodniczący Rady Miejskiej. - Autobusy miały być tańsze, są droższe, droższa jest także ich eksploatacja. Jesteśmy gotowi na kolejne rozmowy, ale nie zgadzamy się, aby nas stawiano pod ścianą. Stawiamy na ekologię, ale rachunek ekonomiczny jest ważny.

Pierwsza rata za autobusy ma zostać zapłacona do końca roku. Jeśli Rada Miejska podtrzyma swoje zdanie o tym, że nadal nie będzie chciała zgodzić się na zakup autobusów z kasy miejskiej, to MZK będzie musiało pozyskać pieniądze z innych żródeł. Być może postara się o fundusze unijne.

Ekologia na drodze
Mariusz Smoliński, rzecznik prezydenta Słupska
- Słyszałem o tym piśmie. Prezydentowi zależy na rozwiązaniu tej sprawy i utrzymaniu dobrych stosunków z firmą. Scania to największy producent autobusów w Europie, daje pracę 800 osobom. Maciej Kobyliński będzie namawiał radnych do zmiany zdania. Autobusy na etanol to przyszłość. Są tylko o 10 proc. droższe niż tradycyjne, to prawda - droższa jest ich eksploatacja, ale liczy się przecież także to, że są przyjazne dla środowiska. W strategii komunikacyjnej przewidujemy, że do 2020 r. po mieście będą jeździły tylko autobusy na etanol i na gaz ziemny.
 
» Oryginalna treść artykułu znajduje się tutaj. «
 
 

Informacje na temat artykułu:
autor:Marcin Kamiński
Źródło:POLSKA Dziennik Bałtycki
data dodania:2007-03-12
wyświetleń:1979

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone. Aktualnie On-Line: 9 Gości