|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia






Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |

USD zł |
EUR zł |
CHF zł |

Kategoria: Aktualności
Bierzcie, co wasze i jedźcie
Rozmiar tekstu: A A A
Paweł Siewierski, rzecznik MZK: - Jak tylko autobusy będą sprawne, wyjadą na ulice Słupska. Mam nadzieję, że radni zmienią zdanie i zgodzą się na sfinansowanie ich z budżetu. |
Przypomnijmy: MZK zamówił w Scanii Polska pięć autobusów na etanol. Zakup pojazdów w poprzedniej kadencji zapisano w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym. Tymczasem nowa Rada Miasta na sesji odmówiła przyznania na ten cel pięciu milionów złotych. Rajcy uznali, że chcą się więcej dowiedzieć na temat korzyści, jakie miasto będzie miało z posiadania autobusów na etanol. Kilka tygodni temu odbyło się spotkanie radnych z przedstawicielami Scanii i MZK. - Nie przekonali nas, że to dobry interes - mówi Zbigniew Konwiński, przewodniczący Rady Miejskiej. - Autobusy miały być tańsze, są droższe, droższa jest także ich eksploatacja. Jesteśmy gotowi na kolejne rozmowy, ale nie zgadzamy się, aby nas stawiano pod ścianą. Stawiamy na ekologię, ale rachunek ekonomiczny jest ważny.
Pierwsza rata za autobusy ma zostać zapłacona do końca roku. Jeśli Rada Miejska podtrzyma swoje zdanie o tym, że nadal nie będzie chciała zgodzić się na zakup autobusów z kasy miejskiej, to MZK będzie musiało pozyskać pieniądze z innych żródeł. Być może postara się o fundusze unijne.
Ekologia na drodze
Mariusz Smoliński, rzecznik prezydenta Słupska
- Słyszałem o tym piśmie. Prezydentowi zależy na rozwiązaniu tej sprawy i utrzymaniu dobrych stosunków z firmą. Scania to największy producent autobusów w Europie, daje pracę 800 osobom. Maciej Kobyliński będzie namawiał radnych do zmiany zdania. Autobusy na etanol to przyszłość. Są tylko o 10 proc. droższe niż tradycyjne, to prawda - droższa jest ich eksploatacja, ale liczy się przecież także to, że są przyjazne dla środowiska. W strategii komunikacyjnej przewidujemy, że do 2020 r. po mieście będą jeździły tylko autobusy na etanol i na gaz ziemny.
Informacje na temat artykułu:


autor: | Marcin Kamiński |
Źródło: | POLSKA Dziennik Bałtycki |
data dodania: | 2007-03-12 |
wyświetleń: | 1979 |

Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 9 Gości