|
- Aktualności » Wiadomości dnia • Z ostatniej chwili • Kronika policyjna • Pogoda • Program TV
- Kultura » Imprezy • Wystawy • Kino: Milenium · Rejs • Filharmonia • Teatr: Nowy · Rondo · Lalki Tęcza
- Informator » Baza firm i instytucji • Książka telefoniczna • Apteki • Bankomaty • Urzędy
- Słupsk » Plan miasta • Rozkład jazdy: MZK · PKS • Galeria • Historia • O Słupsku • Kamera • Hot Spot
- Pod ręką » Menu Online • Auto Moto • Nieruchomości • Praca • Ogłoszenia
Pb 95 zł |
ON zł |
Lpg zł |
USD zł |
EUR zł |
CHF zł |
Kategoria: Aktualności
Niemiec za kierownicą
Rozmiar tekstu: A A A
Do Słupska już niebawem przeniesiona zostanie część działu konstrukcyjnego ze Szwecji. - Nasi inżynierowie będą projektować elementy autobusów pod konkretne zamówienia klientów. Zrobimy to tak samo dobrze, a na pewno szybciej niż w Szwecji - mówi S. Wojewódzki. Firma szuka nowych inżynierów i informatyków ze znajomością języka angielskiego oraz elektryków i elektromechaników, bo właśnie rusza produkcja kilkudziesięciu autobusów dla francuskiego odbiorcy.
Tymczasem wielu pracowników boi się o przyszłość zakładu. Tym bardziej, że wciąż nie wiadomo co się stanie ze słupską Scanią, jeśli firmę kupi niemiecki koncern? - MAN ma swoje fabryki w Polsce, własną politykę. Na razie mamy wytyczne z góry: robić tak, jakby nic się nie działo. Ale każde przejęcie to poważna sprawa. Po kupnie Scanii to MAN będzie rozdawał karty - mówi S. Wojewódzki.
- Mam nadzieję, że na zmianie właściciela nic nie stracimy - uważa Mirosław Okuniewski, szef "Solidarności” w Scanii. Ale dodaje, że pracownicy boją się jednak tego, że nowy właściciel będzie szukał w firmie oszczędności. - Będzie się pewnie chciał szybko "odkuć”, a to może oznaczać zwolnienia - martwią się pracownicy.
Dodajmy, że niemiecki MAN zaproponował niedawno, że za Scanię może zapłacić ponad 9,5 miliarda euro. Tę propozycje Szwedzi odrzucili. Nieoficjalnie mówi się, że do sprzedaży dojdzie, ale za 12 miliardów euro. W ciągu najbliższych dni okaże się, czy samochodowi potentaci wejdą w końcową fazę negocjacji. (dmk)
Na zdjęciu: Słupska Scania to potężny pracodawca. Jednak jeśli dojdzie do sprzedaży szwedzkiego koncernu Niemcom, to MAN będzie decydował o przyszłości tej fabryki. Czy będzie lepiej, czy gorzej? Tego dziś nikt nie wie.
fot. Bartosz Arszyński
O serwisie ::
Reklama ::
Polityka Prywatności ::
Kontakt
Copyright 2003-2025 by Studio Reklamy "Best Media". Wszelkie prawa zastrzeżone.
Aktualnie On-Line: 36 Gości